ניתן להשתמש באנליזר CA-6-14A למדידת חנקן מוחלט בטווח של 0-30.0 מ "ג/L. ניתן להרכיבו על קיר או ספסל. CA-6 מודד חנקן בדגימה על ידי שילוב כמויות של חנקן אורגני ולא אורגני. יש לו ממשק מסך מגע שעושה את זה קל לשימוש ויש לו רגישות אחידה. משתמשים יכולים בקלות להתאים אישית את הניתוחים שלהם ולגשת למידע מפתח. הוא יכול למדוד בו זמנית עד ארבע דגימות.

מנתח הדגימות הרציפות המקוון דיוק CA-6 שוקל פחות כי 40 ק "ג וניתן להגדירו. תהליך ההתקנה כרוך בחיבור קו דגימה, פסולת או תגובה. ואז, CA-6 מתחיל רצף ניתוח מתוכנת מראש. CA-6 יכול למדוד ארבע דגימות בבת אחת, כל אחד עם נקודה אחרת. ממשק מסך המגע מקל על ניתוח מותאם אישית.

חשוב למדוד את ריכוז האמוניה ואת ריכוז החנקן האורגני על מנת לקבוע את ריכוז החנקן הנכון. כמויות אלו יכולות להימדד על ידי התוכנית הלאומית לתצהיר אטמוספירי (חלק מרשת המגמות הלאומית). TKN יכול לפקח על אספקת המים ולעזור למנוע בעיות עתידיות. הוא יכול לנטר את יעילותם ויעילותם של מפעלי טיהור שפכים. זאת משום שהאמוניום הוא המרכיב העיקרי בדשנים, מה שעלול להוביל לרמת אמוניה גבוהה יותר.

הבטחת איכות בתעשיות רבות דורשת מדידת חנקן. NRC ו-EFSA ממליצים ליצרני מזון להשתמש בשיטת Kjeldahl כדי למדוד את כמות החנקן במוצרים שלהם. שיטה זו מודדת את כמות החנקן האורגני והלא אורגני בגוף המים. הוא משמש לדיווח וניטור רגולטורי. וזה גם עוזר להבין את כמות החלבון במוצר. ניתוח NIR יכול גם לקבוע את כמות החנקן בדגימה. כך קל יותר להחליט על רמות הדשן המתאימות.

ניתן להשתמש ב-DIMA-N לצורך מדידת חנקן. הוא יכול לשמש כיחידה משלימה של מנתחי TOC של DIMATOC. הוא מאפשר קביעה סימולטנית של פחמן טוטאלי ואורגני בשפכים. חשוב למדוד את רמות החנקן בזרם פסולת משום שהוא יכול להיות בצורות שונות בשפכים. יתר על כן, התהליך הכימי המפרק את החנקן עלול להזיק לסביבה, ולכן חיוני לפקח עליו.

חנקן Kjeldahl הוא הכמות של חנקן אורגני ולא אורגני בדגימה. הוא פותח על ידי יוהאן קלדאל בשנת 1883. כיום, השיטה נמצאת בשימוש נרחב במטרת פיקוח וניטור. לדוגמה, ערכי ה ־ TKN משמשים כדי לבדוק אם הגידול של הצמח בריא. צמח בריא יפיק יותר דשן אם הוא גדל היטב.

TKN הוא ריכוז כולל של חנקן אורגני ולא אורגני. הוא משמש לייצור צמחים כדי לקבוע את רמת החלבון במזון. ה-TKN משמש לקביעת רמות החנקן המצויות במזון ובחלב. ניתן להשתמש בתוצאות אלה כדי לקבוע את ערכם התזונתי של מוצרים שונים. חשוב לציין שבדיקת TKN רגישה מאוד לחנקן. סוג החומר ישפיע על רגישות הדגימה במהלך תהליך מעבדה.

שטף הנייטרונים המופעל ויעילות הגלאי המוחלט קובעים את הרגישות של מדידת חנקן כוללת. רגישות השיטה תלויה בגודל הנבדק, בגודל המדגם ובגודל הדגימות. השיטה לא תהיה מדויקת אם הרגישות גבוהה מדי. התוצאות זמינות באופן מיידי וניתן להשוות אותן בקלות. השיטות החדשות הרבה יותר פשוטות ופחות יקרות מהשיטות הקודמות.

Total Kjeldahl Nitrogen (TKN), שיטה מקיפה לקביעת תכולת החנקן היסודי בצמחים. השיטה הומצאה על ידי יוהאן קלדאל בשנת 1883. הוא נדרש לדיווח רגולטורי ולניטור יעילות הפעילות של הצמח. טכניקה זו יכולה לשמש לבדיקת דגימות קרקע לאמוניה או חנקן. ניתן להשתמש בבדיקה זו כדי לקבוע את תכולת החנקן הכוללת של חומרים צמחיים. הוא גם יכול למדוד חנקן אורגני ושלם באדמה.

פרטים נוספים: דר גוליק