מערכת האוורור היא מנגנון המחליף אוויר מזוהם בתוך בניין עם אוויר צח ונקי. הוא בדרך כלל מסופק מבחוץ במהירות נמוכה ומונח ליד הרצפה. זה יוצר גרדיאנטים אנכיים בטמפרטורת האוויר וריכוז מזהם. יכולה להיות לך מערכת אוורור מרכזית או מבוזרת. מטרת מערכות האוורור היא להפחית את טמפרטורת הבית ולשפר את איכות האוויר. ישנם סוגים רבים של מערכות אוורור, כולל אוורור מאוזן, אוורור פליטה, אוורור מאוזן, שחזור אנרגיה ואספקה.

מאווררים חקלאיים הם צורה אחת של אוורור מכני. סוג המערכת לבחור יהיה תלוי האקלים והמין להיות מאוכלס. מערכות אוורור הלחץ החיובי דוחפות אוויר צח לאסם, בעוד שמערכות אוורור לחץ שליליות פולטות אוויר ישן. לצורך אוורור לחץ חיובי משתמשים בדרך כלל במכונות הנשמה חקלאיות. הם מסוגלים להניע אוויר צח לתוך החממות והחוצה על ידי כך שהם מציירים אותו דרך הכניסות. מעריצי AGRI-AID הם דוגמה למערכת לחץ חיובית.

מערכות אוורור חקלאיות הן סוג נוסף של מערכת HVAC. מערכות אלה חיוניות לגידול צמחים, גידול צאן, ושליטה בטמפרטורה. הם יכולים לנהל טמפרטורה ורמות פחמן דו חמצני בתוך אסם בעלי חיים. הם משתמשים במפעילים חשמליים כדי להזיז מדחי אוורור, מעליות כיסוי, ושסתומי כניסה. הם מספקים משוב למערכת שמאפשר להם להתאים את הגדרות האוורור של דוכני הצאן כדי לשמור על סביבה מאוזנת לבעלי החיים.

חוות עופות אינה שלמה ללא חובבי אוורור חקלאי. הם יכולים לשפר את הנוחות ולשלוט בזרימת האוויר בחממות. זו הדרך הטובה ביותר להבטיח את שלומם ורווחתם של העופות. מערכת אוורור טובה יכולה למנוע מזהמים לא רצויים להימלט. חשוב להבין את היתרונות והחסרונות של מערכות ה-HVAC האלה לפני שאתה רוכש אותן.

היתרונות של מערכות אוורור לחקלאות:

מערכות האוורור החקלאיות מספקות יתרונות מרובים לחזירים, לעופות ולצאן אחרים. הם עוזרים לשלוט בטיוטות ומזהמים העלולים להזיק לבעלי החיים. הם שומרים על הטמפרטורה ברמה אופטימלית. הם חיוניים לייצור מזון. ישנן סיבות רבות לכך. אם יש לך חוות חזירים, אתה יכול להפחית את הסיכון למחלה על ידי שימוש במערכת אוורור. זה יכול לעזור לך לגדל תרנגולות מאושרות, בריאות ורווחיות.

מערכות אוורור מכניות יכולות להיות סוג פליטה או סביבה משימתית. סוג זה של אוורור מווסת את לחץ האוויר בתוך בניין ומאפשר לאוויר נקי לצאת דרך פתחים. האוויר הצח הנכנס עלול לא להתערבב היטב עם האוויר הקיים אם רמות הלחץ אינן נכונות. זה יגרום לסטריטיזציה וקיפאון. בעיות אלה ישפיעו לרעה על כל מערכת אוורור. החסרונות האלה אינם היחידים. גם מערכת אוורור מכנית אפשרית.

ישנם שני סוגים של מערכות אוורור: אוורור מכני מסוג פליטה ואוורור לחץ חיובי. הסוג הראשון הוא מסוג פליטה ומוריד את הלחץ באוויר הפנימי. האחרון משתמש באוורור מכני כדי להחליף את האוויר בתוך בניין. זה מפחית את הלחץ בבניין כדי לאפשר כניסת אוויר צח. חסרונות אלה בצד, מערכות אוורור לחץ חיובי הם עדיין הסוג הפופולרי ביותר של מכונת הנשמה.

אוורור נכון דורש מדידות מדויקות בקצב זרימה. כמו כן, אתה צריך לבדוק את מהירות האוויר בתוך בניין. אפשר להשתמש בגזי מעקב כדי למדוד את קצב הזרימה. ניתן להשתמש בעשן כדי לדמיין את כיוון זרימת האוויר. המערכת הטובה ביותר תהיה חסכונית ויעילה. מלבד IAQ, זה גם חסכוני באנרגיה ויכול לעזור לך להפחית עלויות אנרגיה. לכן חשוב לשקול את הסוג והמיקום של מערכות הפליטה שלך.

עבור אקלים קר יותר, מומלצות מערכות אוורור פליטה. למערכות האלה יש קיבולת גדולה, והן ימשכו באוויר צח. אולם הם אינם מתאימים לאקלים חם. אם הבניין שלך לא קר, אוורור פליטה הוא הטוב ביותר. לאחרון יש חיסרון של שאיבת אוויר לח בחללי הקיר. כאשר הטמפרטורה היא מעל רמה נוחה, אוורור פליטה הוא טוב יותר. כדאי לבזבז קצת יותר על המערכות האלה מאשר לקנות מערכת HVAC חדשה שתהיה יעילה עבורך.

למידע נוסף על מערכות אוורור לחקלאות, לחצו כאן: https://technoclark.co.il/%D7%A4%D7%AA%D7%A8%D7%95%D7%A0%D7%95%D7%AA-%D7%90%D7%95%D7%95%D7%A8%D7%95%D7%A8-%D7%9C%D7%97%D7%A7%D7%9C%D7%90%D7%95%D7%AA/