תמסורות פלנטריות פועלים על ידי סיבוב סביב השמש. סט של שני הילוכים נקרא רכבת הילוכים אפיקילית. אלה רכובים כך שהמרכזים של כל סובבים אחד את השני. נושאת המטוסים מחברת בין המרכזים של שני ההילוכים האלה, ומסובבת כדי להעביר את ציוד כוכב הלכת סביב ציוד השמש. השיטה הזאת עובדת כי היא פשוטה ויעילה, וניתן להשתמש בה במגוון יישומים. למשל, ציוד כוכב הלכת מסתובב סביב ציוד השמש בזמן שהציוד הסולארי סובב סביבו.

בטבעת האופניים, הטבעת המחוברת לשמש נייחת, והטבעת של ההילוך השני מרוכבת ישירות על הציר. יחס ההילוכים הוא (Ns + Nr )/Nr, ומספר השיניים בהילוך כוכב לכת אינו רלוונטי. הסיבובים שמופעלים על המנגנון ידועים כטורקים. בעוד מומנט היציאה הוא הפוך. על מנת שהרכב הפלנטרי יפעל כראוי, עליו להביא בחשבון את החיכוך, מה שהופך אותו הכרחי כדי לכוון את היחס בין תמסורות והצירים.

הילוכים פלנטריים הם חלק נפוץ של מכוניות מודרניות עם שידורים אוטומטיים. אם אתה לא בטוח אם למכונית שלך יש תמסורות פלנטריות, אתה יכול להיוועץ במדריך של הבעלים שלך. אתה יכול גם לחפש אותם באינטרנט למידע נוסף. ההבדל העיקרי בין סיכה סטנדרטית להילוך פלנטרי הוא מספר השיניים. להילוכים בכוכב יש שיניים רבות כך שהם יכולים להכיל הרבה מהפיכות נהג לכל מהפכת פיר פלט.

באופן כללי, הילוכים פלנטריים יעילים יותר ויש להם מומנט מעבר גבוה יותר מאשר הילוכים רגילים. הם גם מתאימים לפעולה לסירוגין וקבועה וניתן להשתמש בהם במגוון רחב של מצבים. הן גם קומפקטיות וקלות משקל, מה שהופך אותן לאפשרות מושלמת לרכבים עם מרחב מוגבל. הן אופציה רב-גונית למגוון יישומים. יש להם יעילות גבוהה והם יכולים להעביר מומנט גדול ביעילות בזמן שהם דורשים רק סיכה קטנה.

בהשוואה לסוגים אחרים, תמסורות פלנטריות יעילים יותר. הם יכולים לשדר מומנט גבוה עם מרחב קטן. ניתן להשתמש בהם ביישומים רבים. הם משמשים גם במגוון דרכים. חלק עובדים נגד כיוון השעון ואילו אחרים נגד כיוון השעון. תמסורות פלנטריות יכולים להיות גם לסירוגין או קבועים. חלקם אף מתוכננים להיות מופעלים בכיוון אחד בלבד. הכל תלוי בטופס הבקשה.

מה היתרונות שיש בתמסורות פלנטריות?

היתרון העיקרי של תמסורות פלנטריות הוא שהם יכולים להיווצר בחלל קטן. כתוצאה מכך, הם יכולים להעביר מומנט גבוה אפילו בחלל קטן. הם גם יעילים מאוד ביישומים לסירוגין ורציפים. הם רב-תכליתיים, שזה יתרון של תמסורות פלנטריות. יש כאלה שניתן להשתמש בהם גם נגד כיוון השעון וגם נגד כיוון השעון. ניתן להשתמש באותו סוג של הילוכים פלנטריים בתנועה נגד כיוון השעון.

היעילות של תמסורות פלנטריות היא אחד היתרונות העיקריים שלה. הם מאוד קומפקטיים וניתן להשתמש בהם כאשר המרחב, המשקל או המומנט מוגבלים. הם נפוצים גם בציוד בנייה, שבו נדרש מומנט גבוה כדי להזיז את הגלגלים. שימושים נוספים של הילוכים פלנטריים הם מנועי טורבינה, שידורים אוטומטיים ומברג חשמלי. כדי להעביר כוח, כל המכשירים האלה דורשים מערכת הילוכים פלנטרית.

בגלל התכונות שלהם ליישר את עצמן, תמסורות פלנטריות משמשים לעתים קרובות ליישומים מחוספסים. בגלל ההתפלגות של גלגלי השיניים סביב השמש, להילוכים פלנטריים יש את היתרון של להיות עמידים וחזקים יותר, כפי שהם יכולים להתמודד עם עומסים גבוהים יותר ומסלולים מאשר סט הילוכים פשוט. בנוסף, הם גם חזקים יותר ויש להם עלויות ריצה נמוכות יותר. הם גם חזקים מאוד, מה שהופך אותם בחירה פופולרית למגוון רחב של יישומים.

סוג אחד של ציוד פלנטרי נפוץ הוא ממסרת פלנטרית. הם בדרך כלל לא סימטריים בצורה, והם עובדים על ידי סיבוב כוכב לכת אחד בתבנית מעגלית. הכוכב החיצוני ביותר הוא הציוד העיקרי, בעוד שכוכב הלכת הפנימי הוא נושאת המטוסים. במקרים רבים, אחד יכול להיות מונע על ידי האחר באמצעות תמסורות פלנטריות. הם שימושיים בתחומים שונים, והם בחירה פופולרית יותר ויותר למגוון רחב של יישומים תעשייתיים.